Duiken op Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu Duiken op Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Duiken op Magnetic Island

Door: Roger

Blijf op de hoogte en volg Roger

03 Juni 2006 | Australië, Magnetic Island

Hi!

deze keer vanuit een van de mooiste stekjes langs de oostkust; Magnetic Island. Schitterend weer, hostel (met campsite) aan het strand met palmbomen, hangmatten, grote bar, alles erop en eraan. Typisch een plekje waar je een eindeloos vakantiegevoel hebt.

De reden om naar Magnetic Island te komen, was de duikcursus. Een 4 daagse cursus gevolgd, en ben nu SSI Open Water gecertificeerd, dat betekent dat ik overal op de wereld kan en mag duiken, tot maximaal 18 meter diep.
De cursus begon op maandag. We waren met z'n vijven, naast Paal en mij, Paul (Engeland), Neil (Ierland) en Asia (Polen), een gezellig clubje. De eerste dag bestond uit theorie (poe hee, dat viel niet mee) en de eerste onderwater oefeningen in het zwembad.
Je moet onder andere je duikmasker af kunnen doen en weer op kunnen zetten, en deze leegmaken. En je regulator (beademings mondstuk) uitdoen, en weer indoen.
We kregen huiswerk mee...en ik dacht dat ik op vakantie was!
De tweede dag kregen we nog meer theorie, onder meer over alle gevaren die duiken met zich meebrengt (zoals decompressie ziekten).
En weer allerlei oefeningen in het zwembad.
Daarna hadden we een schriftelijk examen over de theorie, en iedereen slaagde daarvoor.
De derde dag konden we onze eerste duiken maken in de oceaan! We maakten 2 duiken op rij. De eerste duik bleven we zo'n 30 minuten onder water, om alle oefeningen hier te herhalen. En wat rondgezwommen om het koraal en de vis te bewonderen. De tweede duik was na zo'n 15 minuten aan de oppervlakte te zijn geweest, waar we andere oefeningen konden doen. (uittrekken en weer aantrekken van je duikuitrusting)
Dag 4 hadden we weer 2 duiken, waarna we officieel geslaagd waren voor het SSI-certificaat.
Op vrijdag maakten we nog 2 duiken (fundives), toen hoefden we geen oefeningen meer te doen, maar konden we volledig genieten van de onderwaterwereld.

Tussen al dat duiken natuurlijk ook veel lol gemaakt, de avonden in de bar waren erg gezellig. 1 van de avonden was het ladies night, en was er een 'dress a boy' competitie. Asia toverde mij binnen 20 minuten om tot een vrouw....Pruik, oogschaduw, nagellak (waar ik nog een dag mee rondgewandeld heb bij gebrek aan nagellak verwijderaar),minirokje en bikini. Dat was lachen, gieren, brullen. Hoogtepunt van de avond was de lapdance, alle 'vrouwen' moesten een lapdance doen op schoot bij een meid.
Hilarisch!
Opvallend was dat vele meiden erg graag in m'n borsten of billen knepen...

En een paar uurtjes naar een wildlife center geweest, waar we slangen, hagedissen en krokodillen konden bewonderen (en vasthouden!). En ook hier hadden ze weer van die lieve koalabeertjes.

Verder hadden we nog een gast in onze tent, Bruce, een possum, die graag in het midden van de nacht ons brood kwam eten. Dat was de eerste keer wel even schrikken, maar we wenden al snel aan elkaar. Niet veel later kwam hij ook pils drinken...

Vandaag (zaterdag) is het weer tijd om te verkassen, we rijden naar Cairns.

See you later!

• 03 Juni 2006 - 05:49

Jolanda:

Waar is nu de foto van die mooie "meid?" Hier zijn ze ook alle richtingen op en ik ga even naar Parijs om terug te lopen, dus we zijn ook wel bezig. Groetjes, mam

• 03 Juni 2006 - 08:09

Dixie En Ard:

hallo daar, thanx voor de leuke mail en dat duiken , altijd makkelijk voor als er later als je in t dorp terug bent hier een het water in vliegt toch?! mis wel je foto als mooie meid joh!
    groetjes van iedereen uit t wapen tot laterrrr
    dixie

• 04 Juni 2006 - 09:47

Peet:

Staat je ontzettend goed!!! Rokje en bikini. Trouwens, leeft Bruce nog na al dat bier??

• 04 Juni 2006 - 12:50

Anneke:

Ha die Roger,
    "lekker stuk!"
    Wat zal jij het zwaar krijgen straks in Nederland of..... je hebt voor je hele verdere leven genoeg om op te teren!!!!!
    Geweldig zeg, nog even delaatste 10 dagen extra dubbel genieten en dan zal je je toch echt weer moeten aanpassen aan het Maaslandse leven.
    Geniet nog ef.
    groetjes uit Heenweg

• 05 Juni 2006 - 19:21

Margôt:

Hey Roger
    Nu heb je geloof ik alles wel beleefd wat er te beleven valt. Geweldig man en dan ook je duikdiploma nog gehaald. Het zal best mooi zijn onder water, ongerepte natuur. Nou jongen nu is het aftellen geblazen, geniet nog maar de laatste dagen.
    groetjes Margôt

• 06 Juni 2006 - 11:07

Debbie:

Haha ik wil wel een possum als huisdier :p
    Je ziet er goed uit Roxanne :p
    Tot Snel
    xxx

• 08 Juni 2006 - 18:50

Gerda:

Gefeliciteerd met je diploma, zullen we maar zeggen. Geweldige foto's trouwens.