De Bali Experience - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu De Bali Experience - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu

De Bali Experience

Door: Roger

Blijf op de hoogte en volg Roger

12 Juni 2006 | Indonesië, Batavia

Apa Kabar!

Nou ik ben veilig in Bali aangekomen en niet gearresteerd, dus dat is al een mooie meevaller. Stond een mooi groot bord op het vliegveld: 'doodstraf voor drugssmokkel'. Welkom in Indonesie.
Ik doe mijn best om een impressie te geven, hoe het hier is, als ik 10% kan weergeven van wat ik meegemaakt heb, is het veel.

Zo'n beetjes alles is hier anders, dan ik ooit heb meegemaakt, ongelooflijk. Het begon al op het vliegveld, het was alsof Bono zelf was geland, zoveel gasten had ik om mij heen om mijn bagage te dragen. Mijn laatste ozzie dollars omgewisseld tegen roepi's, en ik was op slag miljonair. Oftewel, betalen gaat hier met balen papier tegelijk. Ik had vantevoren helemaal niets geregeld, dus hier op het vliegveld maar een hotel uitgezocht, en een taxichauffeur gevonden die me daar wel heen wilde brengen. Wat een chaos op de weg! Honderden scooters die overal doorheen slingeren, zonder toeter ben je hier machteloos. En ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ze hier links rijden...

Het hotel was een goede keus, het was in Kuta, de populaire toeristenplaats. Zo'n 150 meter vandaan van de discotheek die in 2002 was opgeblazen. Voor het geld, waar je in Australie
een kamer deelt met 7 backpackers en je douche ergens op de gang is, had ik hier een kingsize bed, tv, airco en badkamer. Luxe dus!
Nadat ik geacclimatiseerd was, besloot ik een blokkie om te wandelen. Poe hee!!! Dat valt niet mee. De smalle straatjes zijn bomvol met kleine winkeltjes, en voor elk winkeltje staan minimaal 2 figuren, die je proberen hun koopwaar aan te bieden. Over het algemeen t-shirts, sieraden en dat soort handel. Ik heb nog nooit zoveel 'No thanks' gezegd, en ondanks dat het na een tijdje behoorlijk irritant begint te worden, bleef ik er vrij kalm onder.

Ik wilde graag wel wat van het eiland zien, en regelde een chauffeur en een gids, voor een knaak en bounty. Die reden me naar mooie stekjes, zoals een vulkaan en verschillende tempels. Een aantal zaakjes bezocht, 1 waar ze zilver bewerkten, een kunstzaak (schilderijen) en een bedrijfje, waar ze hout bewerken.
Aapjes gevoerd in een tempel.
's avonds in Kuta, kwam ik een oude bekende tegen ('t blijft een klein wereldje), Simon van de Jackaroo course. Het WK voetbal begon die avond, een mooie gelegenheid om met een biertje in de hand het grote scherm te bewonderen in een lokale sportbar.

De dag erna heb ik gedoken, in Nusa Dua. Niets leek op wat ik met mijn duikcursus had geleerd, maar het belangrijkste was dat ik onder water kon ademen. Mooi koraal, niet zo mooi als in het Great Barrier Reef, maar de gevarieerde visselectie was enorm. Ik voerde de vis, wat mooie foto's opleverde. De gids speelde ook voor fotograaf.
's avonds weer voetbal gekeken, deze keer met een aantal Engelsen. Daarna op stap geweest in Kuta, dat is ook een hele belevenis, de Indo-meisjes zijn nl. erg geinteresseerd in Europeanen. Het sextoerisme is in elk geval 'booming business' hier.

Ik wilde niet de hele tijd in Kuta verblijven, dus mezelf naar het noorden van het eiland laten rijden, in een wat minder toeristisch en druk plaatsje, Lovina. Hier gisteravond de wedstrijd Nederland-Servie bekeken, in een bar waar nog een aantal Nederlanders opdoken. Goeie sfeer uiteraard, met Bintang Bier en een overwinnning!
Vandaag vroeg opgestaan, om de dolfijnen te zien, terwijl de zon opkwam. En daarna een poosje gesnorkeld.
In een 'hot water spring', lekker liggen badderen. En daarna 'off the beaten track' geluncht, oftewel, iets heel erg lokaals.
In een klein tentje langs de weg, 'sacling pig' gegeten, dit is een mix van allerlei stukjes varken, met wat hete kruiden. Onder meer kokos gemengd met varkensbloed. Het was prima te eten, alleen de 2 uur daarna flink zweten.

Nu dus echt in de finale van mijn reis aanbeland...tot snel allemaal!
De laatste weken heb ik niet meer de tijd genomen, om alle mailtjes te beantwoorden, sorry daarvoor.
Bedankt voor alle gave reacties op de site!!

See You Very Soon!

  • 12 Juni 2006 - 11:16

    Esther:

    He Roger!
    Have fun de laatste dagen op Bali en natuurlijk een goede reis terug... Tot snel!

  • 12 Juni 2006 - 12:15

    Ewout:

    Jij zal dan wel lekker aan het bintang bier gezeten hebben, maar bij thuis komst zal zo'n heerlijke koude heineken er ook wel in gaan. Bedankt voor de mooie verhalen van de afgelopen periode, ik heb er van genoten. Maak er een goeie terugreis van. Welcome home mate.

  • 12 Juni 2006 - 12:12

    Marco (Bolk):

    Heerlijk verslag weer :)

    Geniet nog even van je laatste paar dagen aan de andere kant van de globe.

    Zie je snel weer.

  • 12 Juni 2006 - 17:36

    Peet:

    Heb je toch ook nog even op de valreep verre Oosterse cultuur gesnoven. Je verteld het weer geweldig!

  • 13 Juni 2006 - 10:27

    Bonny:

    Was dat kaartje van 't Great Barrier Reef van jou? Moet je wel je naam eronder zetten hè!? Geniet van Bali, Nederland is deze week ook weer fijn, bijna hittegolfje en ik lig ouderwets Australisch hele daagjes op t strand (tot nu dan, moet morgen weer werken... ARRRGGHH!) Liefs!

  • 14 Juni 2006 - 15:44

    Simon:

    Wat ben ik toch ook een stalker.

  • 14 Juni 2006 - 21:51

    T Wapen:

    ha roger nog ffies en dat rare bier vergeet je weer snel hoor! de eerste oer hollandse kouwe tap is zeker van ons!! dus tot snel en goeie thuis komst groetjes ard en dixie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2006

Ben onderweg!!!

12 Juni 2006

De Bali Experience

07 Juni 2006

De laatste dag.....

03 Juni 2006

Duiken op Magnetic Island

27 Mei 2006

Whitsundays
Roger

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1775
Totaal aantal bezoekers 37270

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2005 - 17 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: