Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Whitsundays

Door: Roger

Blijf op de hoogte en volg Roger

27 Mei 2006 | Australië, Airlie Beach

Hi everybody!

Van de ene belevenis naar de volgende, het is nauwelijks meer te bevatten.

De zeiltrip over de Whitsundays was briljant. We gingen met een van de snelste zeilschepen, een trimaran, Avatar. Vrij groot schip, zodat we lekker de ruimte hadden.
De bemanning was 3 man sterk, en er waren een stuk of 20 passagiers.
Woensdagochtend voeren we de haven van Airlie Beach uit. We hadden mazzel met het weer. 2 dagen in de regen gereden, maar nu strakblauwe lucht. Alleen niet voldoende wind voor topsnelheden.
Na een paar uur zeilen, gingen we voor anker in een kleine baai. Hier konden we gaan snorkelen! Ik had dat nog nooit gedaan, dus weer een nieuwe uitdaging. Wel eerst een stingersuit aan, omdat er anders een redelijk grote kans is dat je door een kwal gebeten wordt.
Na de uitleg, het water in. Het was even wennen, ik denk zo'n 15 liter zeewater binnengekregen, maar daarna kreeg ik het wel door. En kon ik genieten!! Schitterende koralen in allerlei kleuren, vissen in alle kleuren van de regenboog, onbeschrijfelijk mooi. Af en toe een flinke school vissen, waar je gewoon middenin zwom. Ik genoot maximaal, was de laatste die opgepikt werd.
's Avonds gingen we voor anker, voor een van de schitterende eilanden. De Whitsundays telt in totaal 74 eilandjes.
De catering was van ongekend niveau, 1 van de crewmembers, een Kiwi girl, verzorgde onze maaltijden.
Wederom genieten van de sterrenhemel en de vallende sterren. Er was 1 ouder koppel mee, maar dat waren toffe lui. De man, Richard, was 50 geworden vandaag, maar in zijn hart is hij nog steeds 18. Hij en een Ier, Keith, en Paal en ik, vormden de die-hards, oftewel, een lekker biertje drinken en het licht uitdoen. De kooien waren vrij groot, dus slapen ging ook best.

Op dag 2 gingen we naar Whiteheaven Beach. Oh My God!!! Geen woorden, maar foto's.
Hier een aantal uur gespendeerd, er kwamen paar reefsharks erg dichtbij, slechts enkele meters van het strand. Een van de passagiers, Chris (een Ozzie), bracht ons naar een mooi plekje, op de rotsen. Hij kon zoveel vertellen over de omgeving, supermooi.
Geluncht op de boot, om vervolgens naar Mantaray bay te zeilen, waar we weer konden gaan snorkelen, wat wederom genieten was. Er waren een paar grote vissen, die we voerden en konden aaien!
's Avonds overnachten we daar, en voerden we 2 grote sea-eagles, die vlakbij in de lucht rondcirkelden. Mooi gezicht om ze in duikvlucht naar beneden te zien komen, terwijl de zon onderging in de achtergrond...
Na het diner was het tijd voor drinking games met de groep, wat goed was om je balans een beetje te bewaren...
In elk geval weer wat inspiratie opgedaan voor trendy spelletjes rond een kampvuur.
En uiteindelijk met de die-hards ons een weg naar de bodem van de koelkast gedronken.

De 3e dag begonnen we met snorkelen, op weer een andere lokatie. Deze keer 2 grote stingrays gespot, en enkele schildpadden. Nemo scheen ook nog ergens rond te zwemmen, maar die kon ik niet vinden.
Na de lunch zeilden we terug naar Airlie Beach, waar we rond 4 uur in de haven aankwamen, na 3 fantastische dagen.

's Avonds gingen we met de hele groep uit, in een van de plaatselijke bars uit eten (en drinken). Leuke avond, en afscheid van iedereen genomen.

Vandaag een dagje, om alles te laten bezinken. En we moesten naar de dokter...
No worries, niks aan de hand, maar we hebben een 'Dive Medical' nodig, voor het volgende avontuur....!!

See ya later!!

Ps. Paal heeft ook een site, waarop nog veel meer foto's staan.
www.ozzyextreme.blogs.no

• 27 Mei 2006 - 08:59

Martin En Esmeralda:

He roger, op de site van paal zijn we eindelijk wat vrouwelijk schoon tegengekomen!!! we verzinnen zelf wel de feitjes!! hihihihi

• 27 Mei 2006 - 11:33

Jolanda:

Om jaloers op te worden! Heb de site van Paal bekeken. Leuk taaltje.

• 27 Mei 2006 - 12:38

Jorina:

Gaaffffff!!!!!! Wat een mooie, heldere, blauwe foto's. Wij gaan vanavond naar de Toppers, daar is alles ook in het blauw (of worden we...?) Groetjes

• 27 Mei 2006 - 13:03

Bonny:

Hmmm... hier is het al de hele week flutweer! Krijg stiekem toch een beetje heimwee als ik je berichtjes lees! Succes met duiken! x

• 27 Mei 2006 - 13:12

Bonny:

Volgens mij hebben jullie op dezelfde boot gezeten als waar Linda op zat... Foto's van Paal zien er ook goed uit zeg! En ik heb mezelf ook nog gevonden op zijn site, heeel veel maandjes geleden!

• 27 Mei 2006 - 14:14

Peet:

Inderdaad heel veel gave foto's op de site van Paal. Krijg je nog betere indruk.

• 27 Mei 2006 - 17:22

Rienke En Jaap:

Dat ziet er niet verkeerd uit Roger op die foto's!
    Geniet er nog maar lekker even van!!
    Groetjes

• 28 Mei 2006 - 18:26

Margôt:

Hoi Roger
    Op de valreep nog even een heleboel meemaken. geweldig zeg. De dagen gaan nu erg snel. Genieten nog maar de laatste weken en wat ga je nu weer voor spannends doen. We lezen het wel weer. De site van Paal is ook gaaf.

groetjes uit de Maasdijk

• 29 Mei 2006 - 06:36

Peer:

Hee Roger,

Super mooie plaatjes. Je bent nog behoorlijk de mogelijkheden van Australie aan het testen deze laatste weken. Geniet er nog van.

Goeie

• 30 Mei 2006 - 18:50

John En Linda:

he roger,
    steeds maar weer nieuwe avonturen. En nog mooiere foto's. Geniet van de laatste weken !
    Groetjes