De laatste dag..... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu De laatste dag..... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu

De laatste dag.....

Door: Roger

Blijf op de hoogte en volg Roger

07 Juni 2006 | Australië, Melbourne

Snif snif (letterlijk en figuurlijk)
het is mijn laatste dag hier in Australie.

Hier volgen de avonturen van de afgelopen dagen.
Met pijn in het hart afscheid genomen van laidback Magnetic Island, en naar Cairns gereden. Na zo'n 100 km. rijden zagen we een groot bord langs de weg, 'Cyclone Larry disaster area', en vanaf daar zagen we de schade die deze cycloon heeft aangericht in maart. Vele huizen nog steeds met plastic zeiltjes ipv de tinnen daken, incomplete richtingsborden en bomen die in een andere stand stonden dan voorheen. Indrukwekkend.
Naarmate we dichterbij Cairns waren, werd de beplanting meer tropisch, weer een andere indruk van Australie.

Cairns zelf is een aardige stad, waar zat te doen is. Niet normaal hoeveel 'tourdesks' er zijn om een (duik)trip te boeken. En ontelbare verschillende tripjes.
Een avond in het casino doorgebracht, en volgens goede Australische traditie, ingezet op 2 sportwedstrijden. (De ozzies zijn gek op gokken, er zijn vele gokkantoren).
We hadden op Rossi en Gibernau gegokt, voor de Moto GP. Rossi won, maar helaas was Gibernau 5e ipv. 2e.
En we hadden ingezet op Nederland, voor de voetbalwedstrijd tegen Australie. Helaas kon Oranje ons niet aan de winst helpen. Wel apart om als enige Nederland te supporten, tussen alle ozzies.

De volgende dag hadden we een dagtrip op het Great Barrier Reef. Na zo'n 2 uur varen waren we op een mooie duiklokatie.
Voor de lunch 2 maal gedoken.
ONBESCHRIJFELIJK MOOI!!! Het water was zo helder, kon 25-30 meter ver kijken. Schitterende koraalriffen, en een fantastische sortering aan vis. Hoogtepunt was de whitetip reefshark, een niet al te grote haai. We doken veel dieper dan op de cursus, tot zo'n 18 meter. En omdat we gecertificeerd zijn, hadden we geen instructeur nodig.
De lunch was erg goed, diverse salades en groenten.
's Middags maakten we onze 3e en laatste duik. Genieten van de wonderen van de onderwaterwereld. Wilde dat ook wel uitschreeuwen, maar dat is niet zo verstandig onder water.
Er werden ook foto's genomen, en ik verbaasde de fotograaf door breeduit te lachen (was de enige). Niet dat anderen het niet naar hun zin hadden, maar je duikbril loopt meteen vol met water...

De laatste avond in Cairns brachten we voor de verandering niet door op een campsite, maar in een hostel. Eindelijk weer slapen in een echt bed! En in 1 van de beste hostels waar ik ben geweest in Australie, Gilligan's. Dit was een heel backpackercomplex, compleet met zwembad, bars, 2 restaurants en luxe dormrooms (met balkon).
Een bar gezellige avond!

De volgende dag de auto uitgesorteerd, want mijn zooi lag verspreid door de hele wagen.
Ik wilde ook nog erg graag een didjeridoo hebben, en er was een authentieke zaak, met een symphatieke gast die me uitlegde hoe dit aboriginal instrument werkt. Is niet al te moeilijk, maar ik moet nog behoorlijk wat oefenen. Ik was in elk geval wel zoet, maar verloor de tijd uit het oog....en miste mijn vliegtuig! Gelukkig waren er nog meer vluchten, dus ik kon op een volgende vlucht mee, naar Melbourne. Op het vliegveld het onvermijdelijke laaste biertje met Paal gedronken, de laatste uit een eindeloze reeks.... Afscheid genomen, maar we zullen elkaar ongetwijfeld gaan zien in Nederland en in Noorwegen.

Vandaag een dagje Melbourne, waar het zo'n 15 graden kouder is dan in Cairns. Morgenochtend vertrekt mijn vliegtuig naar mijn volgende bestemming: Bali.
Ik heb nog geen idee wat ik daar ga doen, maar dat komt ongetwijfeld goed!

See ya later!

Ps. op verzoek, plaats ik bij deze mijn vluchtnummers en vertrektijden, van Bali naar Nederland.
Denpasar - Singapore AO7829 16/6 15.30
Singapore- Londen BA12 16/6 22.40
Londen - Amsterdam BD103 17/6 08.10
Aankomsttijd in Amsterdam is 10.20.

• 07 Juni 2006 - 08:43

Sander:

Geweldig die Nemo man! Zelfs in de laatste dagen geen gas terug nemen. ZO zie ik het graag! :D

• 07 Juni 2006 - 11:37

Jolanda:

super gaaf die foto's. We zijn benieuwd naar de rest.De tijd vliegt en waarschijnlijk daardoor ook je vliegtuig zonder dat je het in de gaten hebt! Liefs, mam en Debbie

• 07 Juni 2006 - 13:35

Stikk:

Zoals altijd heel erg genoten van alle verhalen van onze Aussie is spé hahaha, maar we vinden het ook super als je weer in het kleine landje bent, moeten veel schade inhalen met pilsjes drinken, dus daar ben je nog niet vanaf hahaha, tot gauw gozer!

• 08 Juni 2006 - 06:40

Arjan:

Ik weet niet of dit het laatste bericht was dat je geplaatst hebt voor je weer in de Lage Landen bent, maar ik heb je belevenissen altijd met veel plezier gevolgd.
    Goeie reis en hopelijk tot snel!

• 08 Juni 2006 - 06:43

Jorina En Wendy:

Hoi Roger, Ik liet net een foto van jou zien aan mijn directe collega Wendy Havik. Blijkt ze je te kennen van school en V&D... Haha. Toevallig. Goeie reis!! Groetjes Wendy en Jorina

• 08 Juni 2006 - 08:26

Jacq En Alex:

Hé Roger, Nog even en dan ben je weer in Maasland. Hier wordt het eindelijk wat zomers. We hebben je verhalen en foto's erg leuk gevonden! Veel plezier nog even op Bali en tot gauw groetjes Jacq en alex

• 08 Juni 2006 - 18:55

Gerda:

Zo jongen, zit t er alweer op voor je. Pittig hoor! Echt niet leuk om afscheid te moeten nemen als je t zo leuk gehad hebt. Gelukkig heb je een super tijd om op terug te kijken. Ik hoor je verhalen graag straks als je terug bent.
    Nog veel plezier op Bali en goeie reis
    x Gerda

• 10 Juni 2006 - 20:29

Zussie Stikk ( Christine):

Hoi Roger
    Goeie reis terug!! En geniet zeker ff van Bali!! Heb al die tijd met plezier je verhalen gelezen!! Groetjes Christine