Back in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu Back in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Back in Sydney

Door: Roger

Blijf op de hoogte en volg Roger

03 December 2005 | Australië, Sydney

Hey!

Deze keer weer vanuit Sydney, waar ik vorige week vrijdag ben aangekomen na een vlucht vanuit Alice Springs. Wel effe wennen aan de temperaturen hier, in Sydney is het behoorlijk koud, zo'n 25 graden.

Even een rem gezet op het rondreizen, het is niet erg om effe een tijdje op dezelfde plek te blijven. En er is hier zat te beleven. Toen ik vorige week aankwam, wist ik nog niet echt wat ik ging doen. Er was een party-organisatie, Route 69, die kaartjes verkochten voor een party boat (de booze-cruise) waar food en drinks included waren, en dat is natuurlijk wel interessant. Een schuurfeest, maar dan op het water. Met uitzicht op de Harbour Bridge en the Opera House, niet echt verkeerd. Was een goed feessie, nieuwe mensen tegengekomen, dus een goed begin van mijn periode hier in Sydney.
Een leuk groepje Engelsen ontmoet, die me uitnodigden voor een verjaardag, een dag later. Dit was in een appartement, net buiten het centrum. Bbq erbij, een paar biertjes, dus wederom niets te klagen.

Sydney Aquarium bezocht, indrukwekkende bassins met vele verschillende soorten vissen. Vooral het bassin met de haaien, pijlstaartroggen en weet ik niet wat er nog meer in rondzwom, was bijzonder.

Omdat ik waarschijnlijk hier in Sydney blijf, tot en met oud & nieuw, en deze stad niet al te goedkoop is, maar weer eens gaan kijken of er nog wat te werken valt hier. In mijn eerste week hier had ik contact met een agency, die me werk konden bezorgen. En ook nu hadden ze weer wat voor me. In de Botanical Gardens, een groot park, moest een tent worden gebouwd. Ik begon om 7 uur 's avonds, tot na 4-en in de ochtend.
Ook de komende dagen kan ik bij verschillende bedrijven aan de slag, niet verkeerd.

Het hostel waar ik momenteel verblijf, is erg relaxed. Een ideale plaats om nieuwe contacten op te doen, bijvoorbeeld tijdens het koken en eten. En in de kelder van het hostel is een goeie kroeg, de Sidebar, daar ook een paar keer uitgehangen. Woensdag hadden ze een acoustisch livebandje, dat erg goeie nummers speelde. U2, Coldplay, Robbie Williams, etc. Super!

OK, dat was het voor nu,

See Ya Later!

  • 03 December 2005 - 13:09

    Pino:

    Hehe, eindelijk ook eens een bericht over werken in plaats van alleen maar feestvieren...

  • 03 December 2005 - 15:21

    Nicole:

    Ja dat gaat zeker hard met het geld als het daar niet zo goedkoop is allemaal maar bij ons is het nog iets van 25 graden kouder als bij jou dear! liefs

  • 03 December 2005 - 16:11

    Gerda:

    inderdaad, met 25 graden krijg ik het nog niet echt fris.
    Ff werken is ook niet verkeerd, toch? Anders vergeet je straks nog hoe dat moet.
    Hier is het heerlijk avondje bijna gekomen. De Sint is in town. Altijd leuk met die ouwe vent.

  • 03 December 2005 - 16:11

    Arjan A.k.a Doc:

    "behoorlijk koud, zo'n 25 graden".

    STEL JE NIET AAN MAN! Het is hier rond het vriespunt en meneer klaagt dat het koud is :P

  • 03 December 2005 - 22:46

    Hubere:

    Dik in orde daar. Biertjes drinken, feestje bouwen, tentje bouwen , 25 graden boven nul beetje U2 luisteren. Ik zou zeggen, lekker doorgaan zo. Hier vrijwel niets te beleven. keihard bikkelen onder een glazen dak met suffe planten. Buiten storm en regen. Sinterklaas die je laatste schoenen jat in plaats van vult. Al met al doffe ellende hier.

  • 05 December 2005 - 15:49

    Peet:

    Niet slecht,

    Beetje bijklussen voor de financien in een gave stad om vervolgens lekkere biertjes te drinken en naar goede bands te luisteren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2006

Ben onderweg!!!

12 Juni 2006

De Bali Experience

07 Juni 2006

De laatste dag.....

03 Juni 2006

Duiken op Magnetic Island

27 Mei 2006

Whitsundays
Roger

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 37379

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2005 - 17 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: