Still in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu Still in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Still in Sydney

Door: Roger

Blijf op de hoogte en volg Roger

09 December 2005 | Australië, Sydney

Hey,

weer een update vanuit een erg zonnig Sydney. Ik kan niet zeggen dat ik een reeel kerstgevoel heb op dit moment, hoewel ze er hier alles aan doen om je toch te laten geloven dat het bijna kerst is. De winkels hangen in elk geval vol met kerstversiering en op de pleinen staan grote kerstbomen.

De afgelopen week ben ik veel aan het werk geweest, er zijn veel kerstrecepties en bedrijven huren hier graag een tent voor. Dat is dus wel een goede zaak. Ik werkte 2 dagen op de Caltex Olie Raffinaderij. Hier moest een flink grote tent gebouwd worden. De veiligheidsmaatregelen zijn hier enorm, het duurde een half uur om binnen te komen (inschrijven, check, dubbel check, nog een keer inschrijven, check, dubbel check, daarna kreeg je een pas en kon je naar binnen). Het was verplicht om een lange broek te dragen, longsleeve shirt, helm, safety bril, handschoenen en veilige schoenen. Deze dag steeg het kwik ruim boven de 40 graden, dus lekker warm weertje om te werken.... En omdat het bouwen niet erg gesmeerd ging, bijna 12 uur aan het werk geweest.

Ik ben ook een dagje vrij geweest en die dag heb ik op het strand doorgebracht, Coogee Beach. En in het zonnetje in slaap gevallen....dus mijn eerste sunburn hier.

De avonden zijn erg gezellig, een van mijn reiskompanen van Adelaide naar Alice Springs was afgelopen week in Sydney aangekomen, en daar veel mee uitgehangen.

See Ya Later!

  • 09 December 2005 - 07:01

    Esther:

    Hi Roger!! Mooi dat het allamaal zo goed gaat daar. Ik ben alleen wel benieuwd naar die zonnige kerstsfeer foto's van jou.... Groetjes

  • 09 December 2005 - 07:41

    Dennis:

    Howdy mate!

    Met je eerste sunburn hoef je tenminste geen rood kerstman-pak meer aan te trekken....
    Lijkt me overigens bij 40 graden ook geen succes.
    Wij verwachten natuurlijk wel foto's van kerstmutsen op het strand :-)

    Heb je al Tim-Tam's gevonden en uitgeprobeerd?

    Trouwens wel heel gaaf dat je in een helicopter hebt gevlogen, ZUPPAAAAH!

  • 09 December 2005 - 20:27

    Tante Anneke:

    Werken bij 40 graden, lekker joh.
    Hier krijg ik alweer kouwe klou....
    Br, het is hier nu rond het vriespunt, niks voor mij dus... deef mij die 40 graden maar.
    P.s a.s dinsdag mis je wel een feesie!!!!!
    Groetjes

  • 10 December 2005 - 17:04

    Gerda:

    Lijkt me leuk werk! Wel zwaar maar dan heb je tenminste het idee dat je wat gedaan hebt.

  • 10 December 2005 - 20:51

    Jolanda:

    Net wat Gerda zegt, heb je weer een reden om een vakantietripje te maken, maar eerst nog even leren hoe je een paard in bedwang houdt. Succes ermee!!!

  • 11 December 2005 - 12:17

    Arjan O.:

    Ik lees dit net op nu.nl:

    "SYDNEY - Op een strand bij de Australische stad Sydney zijn zondag rassenrellen uitgebroken. Naar schatting 5000 mensen vielen er strandgangers aan en bekogelden agenten en ambulancepersoneel, meldde de politie. Daarbij scandeerden ze racistische leuzen. De menigte had het vooral gemunt op mensen van Arabische afkomst.

    De rellen volgden op een aanval vorige week op twee strandwachten. Met een campagne via sms-berichten werden inwoners van Cronulla opgeroepen hun strand te 'beschermen'. De berichten riepen 'Aussies' op wraak te nemen tegen 'Lebs en wogs', ofwel Libanezen en niet-Australiërs. "

    Alles in order? Nog iets van gezien? :S

  • 11 December 2005 - 16:04

    Peer:

    Hey gozer,

    Las dat ook net van die knokpartij. Alles ok?

    In Ljouwert is het goed koud. Op naar de 11 stedentocht. Gaan we ons verwarmen aan de Berenburg, iets wat bij 40 graden minder te drinken is. Gelukkig vermaak je je met pils en autochtonen die niet aan het knokken zijn.

    Geluk verder,

    Peer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2006

Ben onderweg!!!

12 Juni 2006

De Bali Experience

07 Juni 2006

De laatste dag.....

03 Juni 2006

Duiken op Magnetic Island

27 Mei 2006

Whitsundays
Roger

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 37272

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2005 - 17 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: