Happy Newyear! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu Happy Newyear! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Happy Newyear!

Door: Roger

Blijf op de hoogte en volg Roger

03 Januari 2006 | Australië, Sydney

Hello everybody!

Allereerst, de beste wensen voor 2006.

Nu de avonturen van de laatste dagen van 2005, de jaarwisseling en de eerste dagen van 2006.
Op 2e kerstdag sportief gedaan, gevoetbald met de buren. We waren met z'n 6-en in het park en speelden 3 tegen 3. Maar al snel was er een andere groep die tegen ons wilde voetballen, uiteindelijk speelden we 9 tegen 9. Het was een behoorlijke slijtageslag, ben ook niet echt meer gewend om te rennen. Het was in elk geval een goeie conditietraining.

De Taronga Zoo, de dierentuin hier in Sydney bezocht, om het culturele aspect ook niet uit het oog te verliezen. Met de ferrie overgevaren, langs de Harbourbridge en het Operahouse, dus meteen mooie sightseeings. De zoo ligt op een heuvel, dus vanaf sommige plekjes kon je de Sydney skyline mooi vastleggen. En natuurlijk vele soorten dieren gezien. De Australische dieren had ik natuurlijk allemaal al in het wild gezien....

Een dagje naar Bondi Beach gegaan met mijn huisgenoten. Van Bondi naar Coogee gelopen, dat is een wandeling van anderhalf uur langs de (rots)kustlijn, heel erg mooi.
's avonds poker leren spelen. Ik ga veel om met Paal, een Noorse jongen die ik op de Jackaroo heb leren kennen, en hij verblijft in het Base hostel in de stad. En er zitten wat Nederlanders in dit hostel waar we mee omgaan, dus een aardig groepje om mee uit te gaan.

Een avond naar het casino gegaan, een immens groot en schitterend ingericht gebouw. Niet al teveel gegokt, maar vooral genoten van de ambiance.

En dan oudjaar....'s middags de markt bezocht om wat trendy kleertjes te scoren, dress to impress zeg maar. De afgelopen maanden was mijn keus beperkt tot 4 verschillende shirtjes, was dus wel leuk om even wat anders te hebben.
Ik kreeg van veel mensen de tip om de Harbour bridge te zien met Newyearseve, dit is het groot, spectaculair vuurwerk dat ze altijd op het journaal laten zien. En ik had er graag heen gegaan (wat ongeveer 1 miljoen mensen wel hebben gedaan), maar ik besloot om Newyearseve te vieren op Bondi Beach, waar een grootschalig dance evenement was georganiseerd, met als topdj Fatboy Slim. Dit bleek een goede keus, hoewel ik al mijn kennisen al snel kwijt was. Maar de dj's die tot 12 uur draaiden, kozen de goeie plaatjes om lekker los te komen. Om 12 uur was er een countdown, begon het vuurwerk en Fatboy Slim begon aan een fantastiche dj-set van 3 uur. De sfeer op de party was ongekend, en misschien wel omdat ik iedereen was kwijtgeraakt, leerde ik weer vele nieuwe mensen kennen.
Kortom, een goed begin van 2006....

Op nieuwjaarsdag heb ik toch nog het Harbourbridge vuurwerk gezien, Paal had het gefilmd, en liet het me zien.
Het was behoorlijk heet, 44 graden, en er was wel wat wind, maar die was erg warm, het was net alsof er een haardroger aan het blazen was.
We wilden wat speciaals doen op 1 januari, en we boekten de Sydney Jetboat. Dit is een jetboat die ongeveer met 85 km/h over het water raast, en spectaculaire bochten en spins maakt, door de haven van Sydney. Dit was een leuk adrenaline avontuur.

Momenteel heb ik dus een leuke tijd hier in Sydney, hoewel ik graag weer wil gaan reizen. Binnenkort naar New Zealand, dus dat komt helemaal goed....

See ya later!!

• 03 Januari 2006 - 07:36

Arjan O.:

Jij ook de beste wensen, en dat je de komende periode nog maar veel leuke en spannende dingen mag beleven. Uiteraard worden wij graag op de hoogte gehouden.

• 03 Januari 2006 - 08:03

Dennis:

Jij ook de allerbeste wensen. Dat 2006 maar een topjaar mag gaan worden!

• 03 Januari 2006 - 13:04

Jacqueline En Aal:

Hé Roger, jij ook nog het allerbeste voor 2006!! Geniet er nog maar een paar maanden van en maar hopen dat 2006 een heel goed en gezond jaar wordt!!
    groetjes van ons

• 04 Januari 2006 - 11:15

Jacq:

De beste wensen voor het komende jaar!!! En natuurlijk nog veel plezier!!

• 04 Januari 2006 - 13:58

Gerda:

Toch best stoer dat Fatboy op jou nieuwjaars feestje kwam draaien.