Merry Christmas! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu Merry Christmas! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Merry Christmas!

Door: Roger

Blijf op de hoogte en volg Roger

25 December 2005 | Australië, Sydney

Hi!

Ik wens iedereen een gelukkig kerstfeest! Voor mezelf blijft het maar een raar gegeven dat ik met kerst op het strand ben met ruim 30 graden, ik geniet er maar zoveel mogelijk van.

Na alle cowboy perikelen ben ik weer in Sydney. Omdat ik hier nog een paar weekjes zal verblijven, heb ik naar een goedkopere oplossing van verblijven gezocht. Meestal als je ergens in een stad blijft voor een paar dagen, slaap je in een hostel, waar je een kamer deelt met 6 tot 10 mensen, en je de keuken deelt met soms wel 300 mensen. Als je langer op dezelfde plaats blijft, zijn er goedkopere alternatieven. Ik 'woon' momenteel in een huis met nog 9 andere mensen, en deel mijn kamer met een Ierse jongen.
De meeste andere mensen zijn Braziliaans, net als de mensen uit het naastgelegen huis. Soms weleens lastig, omdat ze erg geneigd zijn om Portugees te spreken.
Met kerstavond hebben we een gezamelijke maaltijd gehad en lekker gefeest, nou dat kunnen die lui wel hoor, die houden wel van een biertje of een wijntje.

Deze week was er niet veel werk voor mij, dus maar andere dingen gedaan. De stranden waren weer open gelukkig. Op Bondi Beach geweest met wat vrienden. Een van de jongens had een bodyboard gekocht. Ik had nog nooit met zo'n board in het water gelegen, dus dat maar eens uitgeprobeerd. Was erg leuk om lekker met de golven mee te boarden.

De avonden waren ook erg goed te doen, ben elke avond op stap gegaan. Een paar keer met mijn huisgenoten en een paar keer met wat vrienden van vorige week.
1 avond was ik in Bondi Beach, dat is ongeveer een half uur met de bus van het centrum, waar ik momenteel woon. Ik was met 3 Brazilianen en na een gezellig avondje besloten we terug naar huis te gaan. In de bus belandden we echter in een woordenwisseling; 2 meiden zeiden wat tegen 6 andere meiden, die zaten te roken in de bus, wat uiteraard niet toegestaan is. De woordenwisseling escaleerde tot een massale vechtpartij achterin de bus, de Brazilianen zaten er middenin. Girlfight! Nadat de buschauffeur de bus had stopgezet, verdween het groepje van 6 uit de bus, maar ze bleven achter de bus aan rennen. Bij de volgende bushalte waren ze er weer.... De politie was er al snel (3 auto's) en ook een ambulance, hoewel die niet nodig was. Helaas voor de politie, en voor ons, was het agressieve meidengroepje al gevlucht. Er kwam een nieuwe bus voor alle mensen die er niets mee te maken hadden. De betrokkenen gingen op rapport bij de politie. Ik had mij wijselijk buiten alle agressie gehouden en hoefde dan ook niet met de politie te praten. Ik had in elk geval niet de behoefte om hier in de politieboekjes te belanden. Nadat alles afgehandeld was, met het groepje betrokkenen nog even een biertje wezen drinken om van de schrik te bekomen....
En achteraf hou je er natuurlijk weer een mooi verhaal aan over.

Dat waren de avonturen van deze week!

Nu maar weer verder met kerstmis vieren....

  • 25 December 2005 - 12:09

    Peet:

    Ha Roger,
    Het is zeker in om met z'n allen gezellig met kerst op de vuist te gaan. Net als met kerstavond in de Pynas. Ultieme kerstgedachte! Gelukkig was jij er niet bij betrokken. Fijne kerst en gave jaarwisseling in Sydney.

  • 25 December 2005 - 12:31

    Moerman:

    Hee Roger,
    1 keuken en 300 man, klinkt als een gezellige boel. Jij ook nog gezellige kerstdagen toegewenst. Je kunt nu een paar uur eerder van 2006 genieten. Veel plezier ermee in Sydney!
    Marco

  • 25 December 2005 - 15:17

    Sander:

    Merry christmas mate!

  • 26 December 2005 - 11:20

    Gerda:

    Dat body boarden is cool he. Wij deden dat in Byron Bay altijd. Jij ook nog een fijne kerst (what's left of it).

  • 26 December 2005 - 16:01

    Oma Ammerlaan:

    Dat had je niet gedacht Roger, dat oma je gedag zegt op internet. Heel veel fijne dagen en veel liefs van oma.

  • 26 December 2005 - 22:46

    Dennis:

    Heej, kerst is hier nu ook voorbij, en bij jou dus al een paar uurtjes langer. Betekent ook dat jij over een paar dagen weer een paar uurtjes eerder aan de champagnekurken kan gaan trekken om wat flesjes vacuum te zuigen. Top kerel, volgens mij is het vuurwerk in Sydney heel gaaf boven de Harbour Bridge en de Opera House! Neem maar wat coole foto's daar!
    Groeten,
    Dennis

  • 31 December 2005 - 10:35

    Papa:

    hallo roger de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar, en veel geluk in het nieuwe jaar

  • 02 Januari 2006 - 09:40

    Bianca Zwinkels:

    Hoi Roger,

    Een mooi nieuw jaar gewenst en geniet van je avontuur down under,

    Groetjes Bianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2006

Ben onderweg!!!

12 Juni 2006

De Bali Experience

07 Juni 2006

De laatste dag.....

03 Juni 2006

Duiken op Magnetic Island

27 Mei 2006

Whitsundays
Roger

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 37266

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2005 - 17 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: