Bye bye New Zealand.... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu Bye bye New Zealand.... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Bye bye New Zealand....

Door: Roger

Blijf op de hoogte en volg Roger

28 Februari 2006 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hello,
dit is het laatste bericht vanuit NZ. Vandaag vlieg ik van Christchurch naar Sydney, terug naar Australie.

Queenstown heeft naast de vele activiteiten ook een top uitgaansleven, wat van ernstige invloed was op de nachtrust. Eigenlijk wilde ik nog helemaal niet verder, maar de tijd tikt gewoon door en voor het lichaam (en de portomonnee) was het wel beter.
Op vrijdag weer met de Straybus mee, richting Te Anau. Het was erg stil in de bus, niet omdat die leeg was, maar omdat 100% van de passagiers brak was. 's Middags zouden we naar Milford Sound gaan, dit is een van de mooiste plekjes van NZ. Helaas bereikten we het niet, want de bus begaf het ergens in de middle of nowhere.
We misten daardoor onze geboekte cruise.
Na enkele uurtjes was er een monteur en konden we naar Te Anau rijden. Gezamelijk werd besloten om het Stray schema wat aan te passen, en op zaterdagochtend dan maar naar Milford Sound te gaan. Dit betekende wel dat we om 5 uur moesten opstaan... Iedereen had dat er wel voor over.
Zaterdag dus een cruise gemaakt in Milford Sound, en inderdaad was het behoorlijk de moeite waard. We voeren door een fjord, en de bergen en watervallen waren erg indrukwekkend.
Dezelfde dag reden we naar Invercargill, een stadje, vlakbij het zuiderpuntje van NZ. De dag daarna reden we naar Dunedin, de studentenstad van NZ. Onderweg een aantal mooie 'scenic stops' gemaakt.
De laatste reisdag was van Dunedin naar Christchurch. Voor veel van de reizigers is dit het eindpunt van hun NZ reis, en dat gold voor mij ook. 's Avonds nog even uitbundig gefeest en afscheid genomen van de gemaakte kennissen.
Dinsdag was mijn laatste volledige dag in NZ, en met 2 Deense gasten zijn we gaan golfen. In het midden van de stad, is een supergroot park, waar een golfbaan in is aangelegd. Dit was een heerlijk tijdverdrijf, en we hadden het weer ook mee, een lekker zonnetje erbij.

En vandaag, woensdag, is het moment gekomen dat ik NZ moet gaan verlaten. Met pijn in het hart, want ik heb hier 6 fantastische weken gehad.

See you later, weer vanuit Australie!

• 01 Maart 2006 - 10:20

Bonny:

Zozo, Roger op de golfbaan! Ziet er goed uit...

• 01 Maart 2006 - 10:41

Bolk:

Ik mis alleen de ruitjesbroek nog...

• 01 Maart 2006 - 14:29

Jolanda:

Hoi Roger, als je de foto ziet van het golfen lijkt het wel of je "binnen"bent en de rest van je leven kunt genieten.... nog een paar maandjes.....enjoy it!

• 01 Maart 2006 - 18:41

Margôt:

Hey Roger

Man man volgens mij is het leven van jou een groot feest. Geniet ervan en hou ons op de hoogte.
    groetjes Fam. Barendse

• 01 Maart 2006 - 20:43

Gerrie:

goeie reis terug enne...in Ozz wordt het ook wel weer leuk joh

• 03 Maart 2006 - 04:44

Hankus:

Hey bro! Thanks for the mail once more. Looking good! And it wasn't a dip, it's just a realisation and I'm acting on it. No worries :) I'll happily go to the Grand Prix with you, as my final goodbye to Oz! Sort it out mate :)