Aan 't werk... - Reisverslag uit Mildura, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu Aan 't werk... - Reisverslag uit Mildura, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Aan 't werk...

Door: Roger

Blijf op de hoogte en volg Roger

10 Maart 2006 | Australië, Mildura

Goedendag vanuit een warm en zonnig Mildura.

Afgelopen zondag na een lange busreis gearriveerd hier. Het is wel weer effe wennen aan de temperaturen, het is hier tussen de 30 en 40 graden.
Ik verblijf in een huis, met nog 10 andere backpackers. Werk en accommodatie is verzorgd via 1 contactpersoon.
Ik kon op maandag meteen aan de slag, op een druivenkwekerij (de meeste jobs hier zijn op druivenkwekerijen).
Dit betekent vroeg opstaan, op tijden waarop ik de laatste maanden meestal mijn bed inging....
Maar geen probleem hoor, ik heb nog voldoende percentage Westlands bloed door de aderen stromen!
Ik heb 4 dagen op deze kwekerij gewerkt, de baas, Joe, heeft me volgende week nog een paar dagen nodig, en dan zijn alle druiven van de bomen.
Mijn taak was alle mandjes met geplukte druiven op de aanhanger van de trekker te zetten. En nadat de aanhanger vol was, werden de druiven 'gedipt', om ze schoon te maken, en daarna kon ik alle mandjes legen op 'racks', lange stukken gaas, waarop de druiven kunnen drogen. Het zijn zogenaamde sultanas, druiven die als ze gedroogd zijn, worden gebruikt in onder meer de bekende mueslirepen.
Dit was een goede workout die 4 dagen, aardig wat tillen. De ozzies waar ik mee werkte, waren erg relaxed, dus no worries hier.
Vrijdag zou ik een dag vrij zijn, maar gelukkig werd ik uit mijn bed gebeld, want er was toch werk voor me (ja, je leest het goed, gelukkig! Ik ben hier om zoveel mogelijk te werken, dus ben ik blij als ik centen kan verdienen). Op een andere, heel grote kwekerij, kon ik druiven plukken, die gebruikt worden om wijn van te maken.
Dit was een prima job.

Ik hou jullie op de hoogte....

See you later!

  • 10 Maart 2006 - 09:47

    Bonny:

    Hard aan het werken dus!? Ik heb mijn werkplannen weer even uitgesteld (komt dit ooit nog goed...) en ga volgende week al Great Ocean Road doen en dan door naar Alice Springs! Geen Great Ocean Road op de motor dus, maar dat kunnen we wel een keer in NL doen? Succes met werken!

  • 10 Maart 2006 - 11:41

    Dixie:

    hallo daar! wat leuk deze site joh! zal hem nu als t ffies kan regelmatig bekijken! echt gaaf wat jij allemaal mee maak en die foto s joh helemaal super! groetjes en werkse he ajuu ard dixie

  • 10 Maart 2006 - 17:49

    Jos M:

    Leuk dat je uit je bed word gebeld om te werken, ik heb dat gelukkig alleen als ik te laat ben. Hebben ze daar geen druiven die voor wijn gebruikt word? Succes met werken en veel plezier.

  • 11 Maart 2006 - 03:12

    Peter:

    Jaja, het mooie leventje is voorbij jongen.... zal voor mij over een weekje ook zijn, vlieg woensdag naar sydney en dan op zoek naar werk, helaas... Misschien kom ik je nog wel een keer tegen ergens.... greetz Peter

  • 12 Maart 2006 - 10:13

    Margot:

    Hallo Roger
    Nu is het even aanpakken maar straks geniet je er weer dubbel van, het moet ook allemaal niet te makkelijk gaan. De druiven die je nu plukt wordt daar de bekende australische wijn van gemaakt? Ik zou zeggen werk ze!! Het is bij jou wel wat warmer als hier op het ogenblik. Scheelt wel 40 graden.
    groetjes fam. Barendse

  • 13 Maart 2006 - 04:02

    Henkus:

    Good luck, makker! Als ik weer een ozzy phone heb bel ik wel ff!

  • 14 Maart 2006 - 08:29

    Sander:

    Pluk de dag! Pluk een druifje! Klinkt gaaf allemaal weer gozer, ik zal aan je denken als ik mijn welverdiende sultana-tje op peuzel. Je zou wel kapot gaan trouwens als je nu terug zou komen. 0 graden! :/

  • 19 Maart 2006 - 11:50

    Anneke:

    Ha die Roger,
    Leuk baantje, vind ik ook wel wat, lekker temperatuurtje, beter dan hier!! Dus geniet er maar van.
    Hoef je die druiven niet te stampen? Lekker met je blote poten in een grote teil met drek?? Jammer, dit lijkt me ook wel wat voor jou!
    Misschien komt dat nog op de echte wijnkwekerij!!!!
    Veel plezier nog en werk ze!!! En.....als je nog eens van plan bent terug te komen.... neem dan héél véél zon mee!!!!!
    groetjes van de arendjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mildura

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2006

Ben onderweg!!!

12 Juni 2006

De Bali Experience

07 Juni 2006

De laatste dag.....

03 Juni 2006

Duiken op Magnetic Island

27 Mei 2006

Whitsundays
Roger

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 37377

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2005 - 17 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: