Meloenen plukken - Reisverslag uit Mildura, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu Meloenen plukken - Reisverslag uit Mildura, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Meloenen plukken

Door: Roger

Blijf op de hoogte en volg Roger

20 Maart 2006 | Australië, Mildura

Hi!
Even een korte update van mijn werkzaamheden hier in Mildura.
Vorig weekend had ik een paar dagen geen werk, maar vanaf dinsdag kon ik weer lekker aan de slag. 3 Dagen gewerkt bij Joe, waar alle druiven nu geoogst zijn, en voor mij is er dus geen werk meer.
Op vrijdag een dag gewerkt op een andere druivenkwekerij, dezelfde werkzaamheden als bij Joe, dus dat was niet al te moeilijk. Dit bedrijf was 60 km. van Mildura vandaan, dus wel een lange rit. Erg afgelegen, werd afgezet voor een hek van een groot landgoed. De baas, Jeff, pikte mij en 3 druivenplukkers op met de auto, we reden een stuk, tot een riviertje. Daar lieten we de auto achter, met een kabelpontje naar de overkant, op de volgende auto gestopt en naar de druiven gereden. Je maakt wat mee zo.... Helaas was het maar voor 1 dag, want al het werk was gedaan na die dag.

Vanaf zaterdag ben ik op een ander bedrijf werkzaam. Hier telen ze echt van alles, maar ik ben ingehuurd voor de meloenen.
's Ochtends plukken we rockmelons, die we daarna met de trekker ophalen en 's middags is het watermeloenen plukken. Dit zijn best zware jongens, maar erg leuk om te doen. Ook deze leggen we klaar, om ze daarna in een grote bak op een trekker te leggen. Als de trekker dan naar de schuur rijdt, hebben we een korte break, en het is dan heerlijk om even een watermeloen open te breken en op te eten. De baas vindt het best!
En hij is tevreden, morgenavond hebben we na het werk een bbq.... Niet verkeerd.

Naast het ritme van werken, eten en slapen, gebeurt er niet al teveel. Vorige week zaterdag met mijn huisgenoten op stap geweest hier in Mildura, niet erg bijzonder uitgaan, maar er was in 1 van de pubs een erg leuk bandje, dus dat kwam wel goed.
En afgelopen weekend kwam Henk-Jan ook naar Mildura, altijd leuk om weer bij te praten met een reisgenoot.

That's it for now.

See you later!

  • 20 Maart 2006 - 11:36

    Sander:

    Flink aan het werk zie ik! Ik was al bijna bang dat je alleen maar vakantie aan het vieren was. ;)

    Klinkt nog steeds top allemaal. Lees je ervaringen nog steeds met veel plezier, so keep it up.

  • 20 Maart 2006 - 11:45

    Peer:

    He Roger,

    Goed aan de slag lees ik. Goede zaak. Ik hoorde van een orkaan in Australie. Maar die vond ergens anders plaats dan waar jij je bevind. Ik weet niet of een watermeloen plukken moeilijker is dan oprapen, maar met zo'n orkaan had het wel gescheeld toch? En dan zat je misschien sneller zonder werk.

    Goed te horen dat alles nog top gaat.

    Groeten uit Ljouwert

  • 20 Maart 2006 - 12:10

    Arjan:

    Ik vroeg me ook al af of je iets gemerkt had van die orkaan, maar zo te zien ben je alleen maar aan het bakken in de zon.

    Ben ook blij om te zien dat je nu ook aan het werk bent, want 8 maanden alleen maar leuk dingen, dat kan natuurlijk niet :D

  • 20 Maart 2006 - 17:05

    Margôt:

    Ja, het kan niet altijd even spannend zijn. Maar meloenen oogsten is ook geen alledaags karwei. Je bent overal wel snel klaar, werk je zo hard of zijn de bedrijfjes klein??? Maar goed even een beetje rust is ook niet verkeerd en een BBQ op z'n tijd. Nou groetjes maar weer uit de Maasdijk!

  • 20 Maart 2006 - 18:14

    MarcoM:

    Dat is nog eens ballen racen!
    Lekker BBQ'en na het werk; dat zijn toch mooie dingen. Goed te horen dat het lekker gaat!

    Veel plezier daar nog!

  • 20 Maart 2006 - 21:04

    Jan.senior:

    leuk dat je het zo naar je zin hebt. ik heb de foto van het jumpen gezien leek me onwijs gaaf om zo te zweven tussen hemel en aarde van groetjes oom jan

  • 20 Maart 2006 - 22:27

    Pino:

    Mildura, inderdaad, middle of nowhere. Volgens mij zijn wij toen nog gaan kneeboarden op de rivier omdat het zo godsgruwelijk heet was. En hebben we lekker cultureel in een stoomraderboot meegevaren. Maarre, even een milestone-melding. Ik zie net onderaan de pagina dat je dik over de 10.000 pageviews ben gegaan, betekent dat mensen je verhalen goed lezen!
    We zijn trouwens dik in de kampvoorbereidingen aanbeland. Ik zal je af en toe wel even een mailtje gaan sturen met de planning maar om alles nog een beetje geheim te houden vertel ik hier het thema maar niet. Het wordt in ieder geval erg leuk en er zijn gave types beschikbaar om te spelen.

    Groetjes,
    Dennis

  • 27 Maart 2006 - 05:28

    Bonny:

    Zeg meloenen-man, kom ik je nog ergens tegen?

  • 28 Maart 2006 - 18:07

    Paulus:

    :) hoi roger je hebt al weer veel meegemaakt zie ik, en dat gaat maar door.
    Ik hoop dat je nog veel plezier hebt!!
    Ik zal af en toe nog wel eens kijken

    see you ;)

  • 28 Maart 2006 - 18:08

    Hoi:

    :D
    ;D
    :)
    ;)

  • 11 April 2006 - 06:14

    Stikk:

    He gozer... na lange tijd mn e-mails weer eens gelezen.. duurde ff voordat ik het allemaal doorgelezen had... jeetje, druk druk druk ,met veel plezier maken ja...hahaha, je hebt het nog steeds nar je zin en dat doet goed om te lezen... Keep it up...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mildura

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2006

Ben onderweg!!!

12 Juni 2006

De Bali Experience

07 Juni 2006

De laatste dag.....

03 Juni 2006

Duiken op Magnetic Island

27 Mei 2006

Whitsundays
Roger

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 37321

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2005 - 17 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: