Van Mildura naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu Van Mildura naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Van Mildura naar Melbourne

Door: Roger

Blijf op de hoogte en volg Roger

01 April 2006 | Australië, Melbourne

Pluk 'ie al?
Nee, ben net gestopt...

Vrijdag was mijn laatste dag in Mildura, de hele week nog in de meloenen gewerkt. Het ging vrij goed, kreeg zelfs al meer verantwoordelijkheden. Zo moest ik nieuwe krachten uitleggen hoe ze de rockmelons moesten plukken, en een andere dag moest ik met 3 anderen met de auto naar een ander gedeelte van het bedrijf, om kunstmest te strooien over de pompoenen. Ik had vorige week 1 keer kunstmest gestrooid, en dat was blijkbaar goed genoeg om mij toezicht te laten houden over de anderen.
Om op een vraag terug te komen, dit bedrijf is redelijk groot, 90 hectare. De andere bedrijven waar ik heb gewerkt, waren wat kleiner, maar ook precies in de laatste fase van het oogsten, wat verklaart dat ik er maar kort werkte.
De laatste dagen prettig gewerkt, heel veel watermeloenen moeten plukken, wat betekende dat er veel kartonnen 'bins' gemaakt moesten worden, een kartonnen doos op een pallet timmeren. Leuk klusje voor mij.

De laatste avond in Mildura met Henk-Jan uitgegaan, we zouden de nacht overslaan, want we moesten iets na 4 uur 's nachts klaarstaan voor de bus naar Melbourne. Na 2 uur in de bus, overgestapt op een trein.
Rond de middag waren we in Melbourne. Op het moment dat we het station uitliepen hoorden we in de verte al het gebrom van de Formule 1 motoren...

Een oude bekende van mij, Paal (Noorwegen) verblijft in een penthouse in St.Kilda (suburb van Melbourne) en HJ en ik waren welkom. Een behoorlijk luxe appartement, van alle gemakken voorzien, niet verkeerd. En op loopafstand van Albert Park, waar dit weekeinde de Formule 1 Grand Prix van Australie verreden gaat worden.

We namen een kijkje op het circuit, normaal is het gewoon een groot park met wegen, wat in enkele weken omgetoverd wordt tot een raceparadijs. Zo zijn er nog veel meer races dit weekeinde, maar de F1 is de belangrijkste. Door de paddock gelopen, waar vele tenten staan waar de verschillende auto's van de raceklassen te zien waren, en uiteraard waren de 'pitspoezen' ook aanwezig...
Het gebrul van de F1 motoren is behoorlijk indrukwekkend, ik had niet verwacht dat ik oordopjes nodig zou hebben.

Zondag (morgen) is de race zelf, daar zal ik later wel verslag over doen.

See you later!

  • 01 April 2006 - 10:57

    Jolanda:

    Blij weer eens wat van je te horen. In het AD staat een heel verhaal over de motorraces in Melbourne. Zal het met aandacht gaan lezen, zodat ik me een beetje voor kan stellen, hoe het is om daar rond te lopen. Groetjes, mam.

  • 01 April 2006 - 11:46

    Pino:

    één woord:
    KICKEN!!!

    F1 in Melbourne, goed getimed man!

  • 01 April 2006 - 15:25

    T Wapen Van Maeslant:

    hallo roger,thanxs voor de mail!zo te lezen verveel je je geen minuut! wij ook niet hoor, hahaha! lekkere pitpoes zegt ard! nog veel plezier in melbourne en morgen zien we race wel met jou voorop bij sporttv! groetjes van iedereen hier! ard en dixie

  • 02 April 2006 - 06:39

    Esther:

    Toevallig heb ik vanmorgen net de finish van de F1 gezien!! Moest gelijk aan jou denken (zou Roger het live meemaken....???). Nu net m'n mail geopend en jouw bericht over Melbourne gelezen. Ben benieuwd hoe je het vond!!

  • 02 April 2006 - 11:16

    Margôt:

    Het tuindersbloed stroomt toch ook nog een beetje door je aderen. Genoeg verdiend dat je weer een poosje kan genieten. Dat pitpoesje ziet er erg leuk uit. Veel plezier op de race en we horen wel weer van je.
    groetjes uit de maasdijk

  • 02 April 2006 - 18:17

    Jolanda:

    Ben je J.P. nog tegengekomen? Voor hem ging ook een jongensdroom in vervulling...

  • 10 April 2006 - 15:53

    Gerda:

    Zeker ook wel weer lekker om ff aan t werk t zijn? Tis mooi daar, man!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2006

Ben onderweg!!!

12 Juni 2006

De Bali Experience

07 Juni 2006

De laatste dag.....

03 Juni 2006

Duiken op Magnetic Island

27 Mei 2006

Whitsundays
Roger

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 37322

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2005 - 17 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: