Fosters Australian Formule 1 Grandprix - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu Fosters Australian Formule 1 Grandprix - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Fosters Australian Formule 1 Grandprix

Door: Roger

Blijf op de hoogte en volg Roger

06 April 2006 | Australië, Melbourne

Hi,

de Formule 1 GP was een groot succes! Het hele gebeuren is gesponsord door Fosters bier, dus voor iedereen over de wereld lijkt het alsof Australie Foster bier is, maar nee, het was de eerste keer dat ik aan dat bier zat. Het meest niet Australische ozzie bier zogezegd.
Heerlijk om het formule 1 circus eens van dichtbij mee te kunnen beleven. Je realiseert je niet, als je de race op de tv ziet, wat voor een organisatie er nodig is om deze race mogelijk te maken.
En het is dus niet alleen de F1 race, maar er zijn ook autotentoonstellingen, een hele berg merchandise stands en stands van sponsors.
's Ochtends konden we kijken naar de Formule 3 (Dodo), Porsche Challenge Cup en de V8 Supercars. Deze auto's zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd qua snelheid, dus spannende races.
Er was een vliegshow, een aantal straaljagers die in formatie vlogen, indrukwekkend.
Vanaf 2 uur was dan de race. Degenen die de race hebben gezien op tv, konden zien dat er genoeg gebeurde. Er waren 4 'safety car' momenten, nadat er een auto was gecrasht. We hadden een goed stekkie in een bocht, waar ook een groot scherm opgesteld stond, zodat we konden zien wat er allemaal gebeurde. Alonso reed een solide race en won uiteindelijk vrij gemakkelijk, de auto's waren niet zo competatief als in de eerste race van dit seizoen in Bahrein.
Dat mocht de pret niet drukken.
Na de race uiteraard de baan op, mooi om te zien hoeveel mensen er wanhopig op zoek gaan naar een stukje gecrashte auto of andere souvenirs. De hectiek van mensen die in de hekken klimmen bij de pitstraat, prachtig.
Al met al een topdag!!

De huidige situatie is dat ik nog steeds in Melbourne ben. Maandag was HJ's laatste dag hier, die samen in de stad doorgebracht, een leuke dag van gemaakt, uit eten geweest, een filmpje gepakt (V for Vendetta, topfilm!). Hij zal over een dikke week weer thuis in Nederland zijn.
Henk-Jan, bij deze bedankt voor de gave momenten die wij samen beleeft hebben aan deze kant van de planeet!!! Superdik.

Via het hostel heb ik verschillende baantjes, dus ik ben momenteel weer 'gewoon' aan het werk. In elk geval ga ik binnenkort mijn verdere plannen uitwerken, de oostkust van Australie moet hoognodig nog onveiliger gemaakt worden dan die al is....

See you later!

• 06 April 2006 - 04:40

Bonny:

De oostkust wacht op je!

• 06 April 2006 - 06:45

Bolk:

Heb de race niet gezien, maar het lijkt me zeker vet om zoiets een keer van dichtbij mee te maken.

V for Vendetta was inderdaad meesterlijk! :D

"Remember, Remember...."

• 06 April 2006 - 14:39

Patricia:

En heb je JP niet gezien en gesproken daar bij die formule 1?!...

• 06 April 2006 - 21:10

Margôt:

Gaaf zeg om zo'n race een keer echt mee te maken. Je bent daar volgens mij zoweer van je dollartjes verlost. Effe werken dan maar en weer feesten. Zo hou je het vast nog wel een poosje uit.
    groetjes uit de Maasdijk.

• 07 April 2006 - 20:02

Hubere:

Wederom een mooie belevenis aan de andere kant van de w.b. Tof om dat eens van dichtbij mee te maken. Verder nog meer van zulk soort avonturen toegewenst, groeten uit het plopbos. Goodday mate!

• 08 April 2006 - 16:19

Peet:

Tof om zo'n Formule I race bij te wonen. Jij kan als 1 van de weinigen zeggen dat je bij de Formule I race van Melbourne ben geweest. Succes met je tour langs de Oostkust van Australie!!

• 10 April 2006 - 15:49

Gerda:

Super gaaf allemaal weer! jammer dat HJ naar huis gaat. Er zit voor jou niks anders op dan maar weer nieuwe vrienden te gaan maken. Ook leuk, toch?