Roadtrip - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu Roadtrip - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Roadtrip

Door: Roger

Blijf op de hoogte en volg Roger

13 April 2006 | Australië, Melbourne

De hoogste tijd voor weer een update!

Roger the furniture Remover

Vorige week een paar dagen gewerkt als verhuizer. Een klein verhuisbedrijfje had in hier in St. Kilda een paar extra handen nodig bij een verhuizing, en wat extra centjes zijn altijd handig. Ik werkte met 2 Ozzies, het is erg leuk om met locals te werken, en mijn inzet werd gewaardeerd.

Roger on Roadtrip

In het weekend was er geen werk voor mij, Paal en ik besloten impulsief om een roadtrip te gaan doen. Op zaterdagmiddag naar Ballarat gereden - Paal heeft een 'monstertruck', een grote Toyota Landcruiser, met alles wat je nodig hebt om te kamperen aan boord. Ballarat ligt zo'n 150 km. ten westen van Melbourne, en in 1851 begon de goldrush hier. Er is een heel dorpje nagebouwd in de stijl van toen, waar de hele geschiedenis over de goudkoorts terug te vinden is. Je kunt ook zelf naar goud zoeken...maar helaas, niets gevonden.
We brachten de nacht door op een camping vlakbij Ballarat, eten gekookt op een 2-pitter en slapen in een tent. Het was flink koud - het begint hier al een beetje herst te worden.
Op zondag zijn we naar de Grampions gereden, wat weer 100 km. verder lag. Ik was daar in november al geweest, met de Great Ocean Road toer, en nu bezochten we wat andere spots in dit grote National Park. Ergens tussen november en nu, is er een flinke bushfire geweest, wat af en toe een macaber aangezicht geeft, hele gedeeltes bos wat nu alleen nog maar zwarte stammen zijn. Een paar gave lookout points opgezocht, waarvandaan je een schitterend uitzicht over het gebergte had.
's Avonds reden we weer terug naar Melbourne, en ik reed ook een stuk. Super, kan maximaal links rijden en links inhalen hier... Moest wel af en toe wat kangaroes en wallabies ontwijken, ondanks dat het monstertruck is wil je deze beestjes niet op je motorkap hebben.
Al met al een bar weekend.

Roger the Rugrat

Vanaf maandag had ik via het hostel een andere job. In het Exhibition Centre (groot complex, net zoiets als Ahoy), waar vanaf dit weekend een aantal beurzen zijn. In 1 van de hallen gaat een grote dumpverkoop plaatsvinden van rugs (tapijten) en manchester (hand- en theedoeken, lakengoed, etc.). Vele containers met tapijten werden aangeleverd, aardig wat sjouwwerk. Maar kon lekker uren draaien. Helaas hebben de Ozzies efficientie nog niet uitgevonden, waardoor je sommige tapijten wel 12 keer aan het verplaatsen bent.
De hal is flink groot, dus maak aardig wat meters. En er zijn nog ongeveer 40 andere backpackers aan het werk, zo leer je weer wat nieuwe mensen kennen.
Dit weekend begint de verkoop, en er is nog werk voor mij en de anderen, dus ik hou jullie op de hoogte.

See you later!

• 14 April 2006 - 06:52

Jolanda:

De familie is ook volop aan het verhuizen. Ook zonder Alround kun je spierballetjes kweken. De lente hier lijkt ook wel wat op herfst. Liefs van je mam.

• 14 April 2006 - 08:28

Pino:

Erg gave foto's van de F1 man! En het kon uiteraard niet ontbreken....

Roger met een groot Biermerk op de achtergrond!!

Trouwens, de Tim-Tam's nog geproefd bij je ouders thuis, het werd een beetje een kliederboel, maar wel errug lekker!!

• 14 April 2006 - 16:12

Debbie:

Wooow die goudmijn lijkt wel uit een film. Ze houden je daar in ieder geval wel aan t werk met die tapijten :p
    xx

• 16 April 2006 - 18:19

Peet:

Werken tussen de tapijten had je natuurlijk altijd al een keer willen doen! Laatste foto trouwens heel gaaf landschap. (wel uitkijken dat je niet naar beneden plettert!!)

Groeten, Peet

• 18 April 2006 - 11:56

Gerda:

jeetje jij komt nog eens ergens en een beetje ervaring in de tapijten bizz is nooit mis

• 18 April 2006 - 20:08

Margôt:

Hallo Roger

Moet je ook al die spullen aan de man helpen brengen of moet je na een week alles weer inladen. Je bent nu zeker in het gebied geweest waar al die bosbranden geweest zijn. Jammer van de mooie natuur. We horen wel weer van je.

groetjes uit de Maasdijk

• 22 April 2006 - 00:44