Bye bye Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu Bye bye Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Bye bye Melbourne

Door: Roger

Blijf op de hoogte en volg Roger

25 April 2006 | Australië, Melbourne

G'day

De afgelopen week stond voornamelijk in het teken van werken, ik heb tot afgelopen zondag in het Exhibition Centre voor de tapijtenboer gewerkt.
De dag voordat de verkopen zouden starten, hadden een aantal backpackers, waaronder ik, een korte training, hoe het computersysteem voor de verkopen werkte. Dat was niet al te moeilijk.
De eerste 2 verkoopdagen, zaterdag en zondag, was het vrij druk. Ik vond het leuk om deze dagen de verkoop af te handelen, om een praatje met de klanten te maken terwijl ik de betaling verwerkte. Het retailbloed is in elk geval nog niet verdwenen.

Doordeweeks was het niet zo druk, toen moesten alle tapijten voorzien worden van barcodestickers en prijstickets. Niet al te moeilijk dus, maar kon lekker uren maken.
Het tweede weekend zat ik niet achter de kassa, maar was ik op de verkoopvloer, om nieuwe tapijten op te hangen in de rekken, als er wat verkocht was. Als er klanten vragen hadden, moesten we ze altijd doorsturen naar 1 van de verkopers. Zij werken op provisiebasis, dus voor hun is het belangrijk dat hun naam op de betaling komt te staan. Ik - met al mijn tapijtenkennis - adviseerde ook enkele klanten, en schreef gewoon de naam op van de meest sympathieke verkoper.

Een paar keer uitgeweest met wat (Engelse) collega's, om het ritme eten-werken-slapen te onderbreken. Dit resulteerde in minimale nachtrust (oftewel, we skipten slapen....)
Deze nachten stonden bol van bier drinken, losgaan en meer....
Er ontstonden in elk geval steeds meer redenen, om nog langer in Melbourne te blijven. Ik weet niet of het toeval is, maar uit sommige mailtjes begrijp ik dat er twijfel is of ik nog wel terugkom naar Nederland....

Maar, er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Morgen (woensdag) ga ik weer op reis, ik ga samen met Paal en zijn monstertruck, de oostkust op. Hier in Melbourne begint het al aardig herfst te worden, dus richting het warmere Queensland zal ongetwijfeld goed gaan bevallen.

Uiteraard zullen de avonturen die gaan volgen, weer vermeld gaan worden op de site!

See ya later!

  • 25 April 2006 - 06:45

    Arjan:

    Als je al die verhalen hier leest vraag je je inderdaad wel eens af of je uberhaupt ooit nog terug komt :D
    Hier begint de temperatuur eindelijk wat omhoog te gaan. Mag ook wel. Heb het wel weer gehad met dat troosteloze z**kweer.

  • 25 April 2006 - 09:20

    Patricia:

    Dus als je de cd business zat bent kun je altijd nog tapijtverkoper worden in Nederland...?! Waar is overigens dat gele vestje voor? Raken ze je dan niet kwijt tussen de tapijten?
    Geniet nog maar van je laatste avonturen! Dikke kus van je zus

  • 25 April 2006 - 13:32

    Marieke:

    ha roger
    Je komt toch nog wel terug?? Nederland is dan wel klein en gewoon maar wel al je vriendjes en vrienddinnetjes zijn hier. Wij gaan lekker koninginnendag vieren hier en zoals het er naar uit ziet wordt dit weer een tempratuur gerelateerd diepte punt oftewel ruk weer. veel plezier nog verder.

  • 25 April 2006 - 15:13

    T Wapen Van Maeslant:

    Ha roger, leuk die tapijtjes joh! zitten er ook van die vliegende bij? dan kan je ffies een biertje hier drinken! gezellliieee!! hahaha tot later groetjes van ons allemaal uit maasland.
    dixie ard

  • 25 April 2006 - 20:07

    Gerrie:

    Ik wil je niet op iedeeen brengen, maar....als je het zo naar je zin hebt maak je toch lekker het jaar vol. Hier mis je niks hoor.Of krijg ik dan een boze familie Ammerlaan aan de deur?

  • 26 April 2006 - 06:53

    Bonny:

    Oei... jij EN Paal deze kant op! Dat kan een mooi avontuur worden :D Kijk je uit voor dronken mannen met viltstiften? Ik werk nog twee daagjes en ga zaterdag weer richting Brisbane. We houden contact en hoop je hier nog ergens te zien! Heel veel plezier, kus!

  • 26 April 2006 - 16:09

    Margôt:

    Hoi Roger, Je ziet er nog niet noodruftig uit op de foto dus gaat het wel goed met je. Je hebt al je verkooptalenten weer in de strijd kunnen gooien. Hardstikke leuk. Leuk dat je weer verder gaat reizen, voor het weer hier hoef je echt niet terug te komen. Heel veel plezier en we horen wel weer van je.
    groetjes Margôt en Piet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2006

Ben onderweg!!!

12 Juni 2006

De Bali Experience

07 Juni 2006

De laatste dag.....

03 Juni 2006

Duiken op Magnetic Island

27 Mei 2006

Whitsundays
Roger

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 37384

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2005 - 17 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: