Fun on the Eastcoast - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu Fun on the Eastcoast - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Fun on the Eastcoast

Door: Roger

Blijf op de hoogte en volg Roger

02 Mei 2006 | Australië, Port Macquarie

How are you going?

Hier volgt weer een nieuwe aflevering van de avonturen hier Down Under.
Na nog een heftige laatste nacht in Melbourne - mijn collega's stelden het erg op prijs om een 'paar' biertjes op mijn afscheid te nemen, hetgeen wederom ten koste ging van enige nachtrust - samen met mijn Noorse mate Paal vertrokken in de Toyota Landcruiser - De Monstertruck.

We reden naar de oostkust, om vandaar de noordelijke richting aan te houden. De weg was niet moeilijk, gewoon de Pacific Highway (1) volgen. Na een paar honderd kilometer waren we in Marlo, waar we de nacht op een campsite doorbrachten.
De volgende dag zijn we naar Sydney gereden, waar we een nachtje in een hostel verbleven, er zijn niet zoveel campsites in het centrum. In Sydney het een en ander aan boodschappen gedaan, maar we hadden ook tijd voor sightseeing ingeruimd. We waren de Sydney City Tower nog steeds niet op geweest, en dat moest er nu maar van komen. Schitterend uitzicht over de stad, kon vele plekjes spotten, waar ik in december mijn tijd gespendeerd heb.

Na dit dagje Sydney, verder gereden, naar Newcastle. We vonden een schitterende campsite, aan het strand. Hoefde alleen maar 1 duin over te wandelen, en daar was de zee. Ik weet niet of iemand wel eens heeft gehoord van de 'Crusty Demons'(zie www.crusty.com) maar die zijn op toernee langs de oostkust. Paal en ik gingen naar de show hier in Newcastle. Wat een spektakel! De Crusty Demons zijn freestyle motorcrossers, die allerlei trendy stunts kunnen doen met hun motor. De show was compleet met vuurwerk, de crusty babes (whooaa) en entertainment.

Vlakbij Newcastle is er een strand/duingebied, waar je met 4wd voertuigen overheen mag crossen, het grootste duingebied van de oostkust. Aangezien wij met de monstertruck vooral veel meters over het asfalt hadden gemaakt, vonden wij het de hoogste tijd om de 4wd kwaliteiten maar eens te testen.
Superdik! Het leek wel de Sahara waar we doorheen raasden (beetje Parijs-Dakar praktijken). Maar, wat we vantevoren stiekem al verwacht hadden, we kwamen vast te zitten. We hadden de bandendruk al flink verlaagd, maar niet genoeg. Een vriendelijke Ozzie die langs kwam crossen, trok ons uit onze benarde situatie, en we konden weer verder.
Erg bar om te doen in elk geval.

Van Newcastle naar Port Macquarie gereden, waar we weer een perfecte campsite aan het strand vonden, compleet met palmbomen...
Het Koala hospital bezocht, waar deze lieve teddybeertjes herstellen van motorongelukken en bushfires.
En perfect weer om een echte ozzie barbie te houden! Het bier staat al koud, alleen nog even een paar lapjes vlees bakken...

See you later!

• 02 Mei 2006 - 08:57

Sander:

Teddybeertjes vlees?

Weer een top verhaal. :D

• 03 Mei 2006 - 05:18

Bonny:

Klinkt goed! Ik vertrek over een half uurtje naar Hervey Bay en dan vrijdag naar Fraser Island... We moeten in Nederland maar een biertje gaan drinken, want gaat hier niet meer lukken! Geniet van je laatste weken! Liefs

• 03 Mei 2006 - 15:03

Jolanda:

Vanuit mallorca deze keer, hier geen weer voor barbecue, maar wel gefietst vandaag. groetjes, mam

• 03 Mei 2006 - 16:18

Henk-Jan:

Wat Bonny zegt! Ik ben erbij :)

• 03 Mei 2006 - 19:56

Anneke:

Ha die Roger,
    Hier begint het nu eieieieindelijk ook een beetje zomer te worden.
    Het is nog steeds gaaf om jou wilde verhalen te lezen.
    Tip....Schrijf een boek man! Het wordt vast een bestseller!!!!!
    Geniet maar van je laatste maandje, want als je weer in Holland bent dan........
    Je begrijpt vast wel wat ik bedoel!!!!!!

Groetjes van alle luitjes van de terugweg.

• 07 Mei 2006 - 21:29

Margot:

Hallo Roger, feestbeest
    Het is weer genieten geblazen.Nog een paar weken jongen en dan wordt het weer keihard afzien in Holland. Zet de bloemetjes nog nmaar effe buiten want straks is het weer gaan als een .....
    groetjes Margôt