Surfin' Surfin' Surfin' (Beach Boys) - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu Surfin' Surfin' Surfin' (Beach Boys) - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Surfin' Surfin' Surfin' (Beach Boys)

Door: Roger

Blijf op de hoogte en volg Roger

08 Mei 2006 | Australië, Byron Bay

G'day vanuit een warm en zonnig Byron Bay!

De laatste 2 dagen in Port Macquarie, waren noemenswaardig. Op een kameel over het strand heen gewandeld, is weer eens wat anders dan met de 4wd truck.
En een paar uurtjes met de kayak over zee gevaren. Het was de bedoeling dat we dolfijnen zouden zien, maar die waren helaas niet aanwezig vandaag. Wel kwam er af en toe een vogel in duikvlucht naar beneden, om een vissie te scoren. Bizar, om zo'n vogel vlak naast de kayak te zien duiken, en het water is zo helder, dat we hem onder water konden volgen.
En een stuk door een creek gegaan, dit was meer kayak safari, zo laag hingen de takken boven het water. Hier was ook een flinke kolonie 'fruitbats' oftewel, vleermuizen! Een herrie dat die beestjes produceren!

Van Port Macquarie zijn we naar Coffs Harbour gereden, waar we 1 nacht bleven. Hier hebben we de Clog Barn bezocht, 'Holland Down Under'. Een klompenmaker, met in de achtertuin van zijn souvenirwinkel, miniaturen van Nederlandse gebouwen. Stelt niet al teveel voor (in totaal zo'n 20 miniaturen), maar de molens deden me wel aan thuis denken.

De volgende dag reden we naar Byron Bay, een van de meest bekende surfplaatsen aan de oostkust. Heerlijk relaxte atmosfeer hier. We besloten om een surfboard en een wetsuit aan te schaffen, om te gaan surfen! Nou ja, een poging doen tot.....
Maar het mooie is, de planken gaan gewoon mee naar de volgende kustplaats, dus nog genoeg kansen om wel op die plank te blijven staan!

Vlakbij onze campsite, is Cape Byron, het meest oostelijke punt van Australie. Hier uiteraard een wandeling naar gemaakt, terwijl de zon onderging. Schitterend!

Byron Bay bevalt dus goed, zijn hier nu 4 dagen. We hebben nog een trip (!) gemaakt naar Nimbin, dit is een heel klein dorpje, ongeveer anderhalf uur rijden vanaf Byron Bay. Nimbin staat bekend om zijn plantjes (dezelfde plantjes waar Amsterdam wereldwijd bekend om staat). En afgelopen weekend was er het Mardi Grass festival, wat geheel in het teken stond van het legaliseren van cannabis. Wat een sfeertje! Het leek net of we op Woodstock waren, het is een soort van hippie commune.
Lokaal wordt er niet opgetreden tegen het gebruik van joints ed, maar daarbuiten wel. Op de weg terug, stond er namelijk een behoorlijke politiemacht, om zoveel mogelijk auto's te controleren. Wij ontsprongen de dans (hetgeen een goede zaak was...). We waren al aangehouden die dag, voor een blaastest.

Een voorbeeld, van hoe groot de wereld kan zijn, maar ook heel klein... Zomaar, op de plaatselijke camping op de wc, kom ik ineens een Maaslander (Dieter Koenen) tegen! Bizar, maar ook lachen natuurlijk.

En morgen weer de road op, richting Surfers Paradise!

See ya later!

ps. Ik krijg steeds vaker de vraag, wanneer ik terugkom. Bij 'mijn profiel' heb ik de aankomstdatum vandaag ingevuld!

• 08 Mei 2006 - 11:25

Patricia:

Hey Surfdude; hier is de zomer ook begonnen :). Kun je bij terugkomst mooi je surfkunsten tonen. Morgen komen Debbie en Nicole eten, woensdagavond halen we papa en mama weer op van het vliegveld; kijken of ze net zoveel zon gehad hebben als wij.

• 08 Mei 2006 - 16:17

Jorina:

Klinkt gaaf, die natuur in the east. Om de één of andere reden krijgt Maart geen up-date meer van jou, maar ik gelukkig nog wel! Mooie foto's zijn het ook. Hier de gewone drukte van alledag. What's new? Geniet nog even!

• 08 Mei 2006 - 21:15

Deb:

Hee broer, ziet er goed uit op die kameel. Rijdt dat nog een beetje lekker?
    Kan je mij ook even leren surfen??
    xx

• 09 Mei 2006 - 19:14

MarcoM:

Die Dieter Koenen kom je ook op de bizarste plekken tegen (Mysteryland?). Vette Campsites trouwens. En sfeer is ook goed merk ik ;). Zet hem op met surfen ! Dan kunnen we op Hoek'ipa eens een golfje pakken :)

• 09 Mei 2006 - 20:34

'T WAPEN VAN MAESLANT:

HA DIE ROGER, WAT GAAF TOCH WAT JIJ DAAR ALLEMAAL MEE MAAKT JOH! BLIJFT LEUK OM JE MAILS TE LEZEN EN GAVE FOTO S OOK HOOR! NOU TOT IN JUNI DAN MAAR HE! GR. ARD EN DIXIE

• 09 Mei 2006 - 20:39

Jolanda:

hoi, nog steeds vanuit Mallorca,t,is hier inmiddels ook warm, waardoor ik rood ben aan gelopen in ploaats van bruin. hier is het vervoer iedere dag per fiets, weer wat anders dan een kameel. Al aardig wat beklimmingen gedaan en morgen alweer met het vliegtuigje naar huis. doi, liefs mam

• 09 Mei 2006 - 20:40

Jolanda:

meiden ik ben door mijn euros heen, zorgen jullie dat alles netjes is?

• 09 Mei 2006 - 21:54

Margôt:

Hoi Roger
    Dat is weer genieten, wij hebben nu ook heel mooi weer, alleen geen kameel die met ons over het strand slentert. Nou ik hoor wel weer van je nieuwe avontuur.
    groetjes uit de US van de Maasdijk

• 12 Mei 2006 - 19:06

Gerda:

Nimbin is leuk he. En bij Byron Bay nog celebs tegen het lijf gelopen? Surfers stelt echt niks voor hoor, maarja moet er geweest zijn. Ik ga ff met je zusje op holiday. Dis dat wordt wel wat. Veel plezier die laatste maandjes