Adrenaline, koala's en meer.... - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu Adrenaline, koala's en meer.... - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Roger Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Adrenaline, koala's en meer....

Door: Roger

Blijf op de hoogte en volg Roger

17 Mei 2006 | Australië, Noosa Heads

Hi everybody,

deze keer vanuit Noosa, waar het helaas de hele dag al regent.
Sinds het vertrek uit Byron Bay weer van alles beleeft.
Naar Surfers Paradise gereden, dat is niet ver van Byron Bay vandaan. Maar het is een heel andere soort plaats, Byron was heel relaxed en ontspannen, Surfers is veel commercieler, en heeft veel hoogbouw hotels (lijkt een beetje op de gemiddelde Spaanse kustplaats). Maar temidden van al die hoogbouw was er wel een campsite te vinden, die maar enkele meters van het strand verwijderd was. Konden we mooi weer een paar dagen aan de surfkunsten werken. De kunst gaat best goed, nou het surfen nog...

Op de verschillende campsites kom je natuurlijk vele mensen tegen, en we kwamen 2 ozzie meiden al voor de 3e keer tegen. We besloten met hun en een Engelse gast, naar een attractiepark te gaan, Dreamworld.
Dit was een uitstekend besluit! Naast allerlei extreme attracties, was er ook een wildlife gedeelte.
2 van de meest barre attracties, waren op 1 toren. 'The Giant Drop', hier werd je 120 meter omhoog gehesen, op een bankje. En daarna lieten ze dat bankje met een noodgang vallen. De andere attractie was de 'Tower of Terror' hetgeen al goed klinkt. In een soort achtbaankarretje werd je gelanceert, de toren op (weer 120 m. omhoog), waarna je achteruit weer terugkwam. Superdik, adrenaline pompte in elk geval weer door de aderen.

Uiteraard ook in het wildlifegedeelte geweest, waar de wallabies uit je hand aten. Er was een show met tijgers, die indrukwekkend hoog kunnen springen. En geknuffeld met een superlieve koala!

Na Surfers Paradise een paar dagen in Brisbane geweest, een van de grootste steden van Australie. Ondanks dat, heerst er een heerlijk ontspannen sfeer.
Wat sightseeing gedaan en de plannen voor de rest van de oostkust concreter gemaakt... Daarover uiteraard later meer!

Van Brisbane naar Caboolture gereden, een klein plaatsje, vlakbij de Glasshouse Mountains, een van de vele nationale parken.
De plaatselijke informatiegoeroe adviseerde ons een uitdagende hike, waar wij voor in waren uiteraard. Er waren verschillende bergtoppen die gedaan konden worden, wij kozen voor Mt. Beerwah, omdat dit de hoogste was. Na een paar 100 meter wandelen kwamen we er inderdaad achter, dat het woord uitdagend geen woord teveel was...
Er was nl. weinig wandelen meer bij, maar klimmen tegen de vrij gladde bergwand. Was een pittige klim, en Paal en ik hadden enkele momenten van twijfel, of we nog wel verder moesten gaan. Maar ja, we wilden de top uiteraard bereiken. Dat was wel makkelijker gezegd dan gedaan. Halverwege was de situatie een stuk beter, vanaf daar waren het rotspaadjes, die redelijk begaanbaar waren. Dus niet meer aan 3 vingers hangen terwijl je zo 100 meter naar beneden kunt schuiven....
Op de top aangekomen, een schitterend uitzicht over het hele gebied en een voldaan gevoel. De afdaling ging via dezelfde route, maar dat ging gemakkelijker dan naar boven.

Na dit avontuur, naar Noosa gereden, een prachtig plaatsje. Een mooie campsite, aan de rivier (die uitkomt in de oceaan).
Superhelder water, je ziet de stingrays gewoon in de rivier voorbij zwemmen.
Op het weer na, is het hier dus prima vertoeven. En richting het weekend, naar Fraser Island...

See ya later!

• 17 Mei 2006 - 06:31

Esther:

Hi Roger,

Wat een verhaal zeg over die Mt Beerwah; klinkt niet echt arbo goedgekeurd om met een paar vingers aan een bergwand te hangen ;-)!

Nou, geniet nog de komende maand! En we zien je dan snel weer...

• 17 Mei 2006 - 06:54

Debbie:

Ahh wat een lieve koala...
    Die tower of terror ziet er trouwens wel aardig als terror uit. Zal wel een leuke afdaling geweest zijn..

xx

• 17 Mei 2006 - 12:07

Marieke:

Nouja zo'n terror tower die houden ze maar in australie Dat is duidelik niet aan mij besteedt. Nog veel plezier daar de laatse maand en tot snel. groetjes marieke

• 17 Mei 2006 - 18:03

Dixie:

Hallo daar, thanx voor alweer de zoveelste mail, het blijft leuk om ze te lezen joh! enne kan je niet zo'n koala meenemen echt een snoepie van een knuffelbeer joh! maar wat is dat voor n engerd links onderin? brr.. dat is niets voor mij denk! nog fijne dagen en doe voorzichtig he! groetjes van iedereen uit t wapen

• 17 Mei 2006 - 22:20

Aus Fuengirola:

Heej roger het zal best dat de gebouwen lijken op die van de spaanse kustplaats, wij zitten 9 hoog! maar wel uitzicht op de tippelende hoeren die volgens mij nog niet echt veel succes hebben gehad, veel plezier nog en tot snel x Nicole

• 19 Mei 2006 - 11:36

Gerda:

Zo jij hebt echt niks aan je leven.
    Heb je nog de groeten gedaan aan m´n oude baas in Brisbane?

• 21 Mei 2006 - 13:44

Peet:

Heel gaaf zo'n Koala! Veel plezier nog de laatste weekjes.

Groetjes, Peet & Kristel